Untitled

8009713 120t + 30n

Liquid oxygen

تولید اکسیژن مایع در گروه صنعتی پرستلی

اکسیژن مایع

تولید اکسیژن مایع

خرید اکسیژن مایع

فروش اکسیژن مایع

اکسیژن مایع حالت مایع شده ی عنصر اکسیژن است که ۲۱ درصد از ترکیبات اتمسفر را تشکیل میدهد . این عنصر حیاتی در شکل مایع به رنگ آبی روشن است و فوق العاده سرد است . دمای آن منفی ۱۸۳ درجه سانتیگراد می باشد اکسیژن مایع اگر چه به تنهایی غیر قابل اشتعال است ولی یک اکسید کننده قوی می باشد و به سوختن مواد آلی و نفتی بشدت کمک می کند . و از طرفی خاصیت آهنربایی قوی دارد و می توان آنرا بین دو قطب قوی آهنربای نعل اسبی معلق کرد و بدلیل ماهیت برودتی و کرایوجنیکی در تماس با مواد آنها را بسیار شکننده می کند . چگالی اکسیژن مایع ۱.۱۴۱ کیلوگرم در لیتر است که کمی از آب سنگین تر و لذا در آب فرو می رود .
بطور کلی اکسیژن با خلوص بالا بصورت مایع تولید می شود تا در حجم بیشتری ذخیره و بطور موثر تر و ایمن تری قابل حمل باشد . اگرچه ممکن است عمدتا به عنوان گاز استفاده شود . جهت تبدیل اکسیژن مایع به گاز از تجهیزات ساده و کم هزینه ای به نام وپرایزر یا تبخیر کننده استفاده می شود این تجهیز از یک مکانیسم ساده و بدون نیاز به هیچ انرژیی ، فقط با استفاده از دمای محیط ، اکسیژن مایع را به گاز تبدیل می کند و فشار مورد نیاز گاز مصرفی را به سادگی تامین می نماید .
اکسیژن مایع به طور طبیعی از اکسیژنی که در هوا وجود دارد با تقطیر جز به جز Fractional distillation توسط دستگاههای مولدِ مدرن و بروز و به روش ASU (Air Separation Unit) در صنایع

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *